|
Pöllitty FB:stä |
Katukuvaan on ilmestynyt mainosständejä,
Mie❤️Sodankylä -tekstillä varustettuja mainosjulisteita. FB:n Kansalaiskanavallakin on noteerattu mainoslakanat. Ihmetyksen aihe mikä ja mistä mainokset. Logohan on Sodankylän matkailuneuvonnan käyttämä logo. Vai voiko puhua jo brändistä? Ensimmäisenä mieleeni juolahti epäilys. Kuinka hyvin kunnan matkailuosasto on tehnyt itseään tutuksi ja julki, jos edes kuntalaiset eivät tiedä matkailuneuvonnan logoa? (Tai sijainti?) Onhan logo koristanut matkailuneuvonnan some-kanavia jo tammikuusta asti (puoli vuotta kirjoitushetkellä). Aika tehdä tunnetuksi oman kunnan organisaatiota? Idea! Juttua vaikka paikallislehteen näistä uudistuksista.
btw, matkailusta kun puhe...
VisitSodankylä-sivuston ilmehän on uusiutunut viime talvena. Edelliseen versioon nähden parempi... Tainnut uudistua hieman ulkoasultaan niin matkailun kotisivut kuin muukin materiaali. Uudistamisesta mainosyaminen jäänyt hieman vähäiseksi.
|
Viime ja tämän vuotinen esite |
Sosiaalisessa mediassa on ihmetelty säätä, lämpöä riittää. Metsäpalovaaraa, tai oikeastaan sen ilmoittamisesta on puhuttu. Eli onko uutisissa varoitettu tarpeeksi? Mielestäni jokaisen uutislähetyksen/säätiedotteen yhteydessä on mainittu kuumasta (ja kuivasta) kelistä sekä varoiteltu tulipalovaarasta. Ilmatieteenlaitoksen sivuilta muuten löytyy ilmastoon/säähän liittyvä
varoitusosio.
Näköjään kotimaisella kirjallisuudella on lukijakuntansa. Vein kasan kirjoja aamupäivällä myyntiin kirppikselle. Paasilinnan kirjat olivat menneet päivän aikana, vaikka vieressä oli samaan hintaan (ellei peräti halvemmallakin) ulkolaisten huippukirjailijoiksi tituleerattujen kirjoja. Dan Brownin, Cornwellin ja Gerritsenin dekkarit jäivät vielä myyntiin... Kirppis tais jäädä pariksi viikoksi lomille, joten seuraavan kerran elokuussa kirppistelemään.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti