tiistai 26. tammikuuta 2016

Mitä katson televisiosta?

Selailin Yle Areenan tarjontaa, ja aloin miettimään mitä katson esimerkiksi televisiosta. Paha kysymys... En osaa sanoa, vaikka TV:tä tuleekin katsottua. Olen ehkä jonkinlainen kanavaseikkailija, joka pysähtyy mielenkiintoisen ohjelman kohdalle. Minulla ei kait siis ole mitään erityistä ohjelmaa, joka sitoisi minut television ääreen tiettyyn aikaan.

Jos miettii Ylen tarjontaa, löytyy muutama mielenkiintoinen ohjelma jota seuraan. Doctor Who ja Uusi Sherlock tulevat ensimmäisenä mieleen. Jo loppuneista sarjoista voinee mainita vaikkapa Sydämen asialla. Yhteisenä nimittäjänä sarjoille voisi pitää valmistusmaata ja tyylilajia. Britannia ja jännitys, kenties ripaus scifiä ja tiedettä.

Aasinsiltana Sherlock Holmes, päästäänkin amerikkalaisiin tv-sarjoihin. Yhdysvalloissa on tehty Jonny Lee Millerin ja Lucy Liun tähdittämää Holmes NYC -sarjaa, joka kilpailee tasaväkisesti brittiversion kanssa. En osaa sanoa kumpi parempi, tosiaankin tasaväkiset sarjat. Amerikkalaisilla sarjoilla jatkaakseni, voisin mainita HBO:n Game of Thrones -sarjan. Viidettä tuotantokautta olen katsonut Areenasta.

Mitäköhän muuta voisi mainita? Nuuskija (Yle) on yksi sarja, jota olen katsonut Areenasta. The 100 -sarjan ensimäisen tuotantokauden olen ostanut DVD:llä. Pitäis varmaan hankkia toinenkin tuotantokausi (ymmärtääkseni nyt tammikuussa julkaistu).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti