maanantai 13. toukokuuta 2019

Chiliä lihalla vai ilman?

Odottelin samalla ruuan valmistumista, kun aloitin kirjoittamaan tätä merkintää. Ostin aiemmin chili con carne -kastikeainekset, ja päätin tehdä sen ennen kuin vanhenee. Päivän kielellisen knoppitiedon paikka? Con carne -osa tarkoittaa lihalla, eli chiliä lihalla. Vastaavasti sin carne tarkoittaa ilman lihaa. Taitaa olla espanjaa, jos olen ymmärtänyt oikein.

Hieman myöhässä tapahtumapäivitykset, mutta laitetaan silti... Viime viikolla oli pari liputuspäivää. Keskiviikkona 9.5. oli Eurooppa-päivä. Sunnuntaille sattui kaksi liputusta, tai siis kahden liputuksenkohdetta. Sunnuntaina vietettiin äitienpäivää (toukokuun toinen sunnuntai) sekä J.V.Snellmannin ja suomalaisuuden päivää.

Liputuspäivät (viralliset) voi tarkistaa esim. Wikipedian artikkelista tai Sisäministeriön sivuilta.

Viikonloppuna tuli käytyä Pyhä-Luostolla extempore-periaatteella. Kaveri pyysi kahville, ja jostain idea kävästä jossain muuallakin kuin keskustan huoltoasemilla. Mutta missä? No Luostolle sitten... Parissa paikassa tuli käytyä: Luostolla hotellin aulakahviossa kahvit, Pyhällä luontokeskus Naavassa ja kahviossa.

Voinee kevään sanoa alkaneen. Nimittäin ensimäiset joutsenet tuli bongattua nyt tuolla Luoston reissulla.

Kuvia (ja videoita) tuli napattua pari, mutta net minä laitan sitten joku toinen kerta. Ehtii paremmin jäsentelemään ja hieman editoimaan.
Laitoinhan minä näemmä IG:iin muutaman kuvan

Kuvista mieleen... Piti hankkia puhelimeen lisää muistia, eli ostin muistikortin. Ei riittänyt puhelimen oma muisti kaikkiin kuvauksiin. Kumma, tuosta mun puhelimesta ilmeisesti ilmestynyt "uusi versio". Uudemmassa luurissa sisäinen muisti käsittääkseni päälle 30 gigaa, tuossa mun puhelimessa 12 gigan luokkaa. Höh, sanon minä

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti